Переддипломна практика Групи: 4-А, Б, В Лікувальна справа Розділ: поліклініка, амбулаторія сімейної медицини, терапевтичний кабінет Дата: 28.05.2021

 

Переддипломна практика

Групи: 4-А, Б, В Лікувальна справа

Розділ: поліклініка, амбулаторія сімейної медицини, терапевтичний кабінет

Дата: 28.05.2021

 

1) Вивчити та скласти опорний конспект: «Посадова інструкція патронажної медсестри, (фельдшера)»

ПОСАДОВА ІНСТРУКЦІЯ ПАТРОНАЖНОЇ МЕДИЧНОЇ СЕСТРИ (Фельдшера)

Зразок бланку (приклад шаблону) інструкції:

_________________________________
(назва медичного закладу)
 

ПОСАДОВА ІНСТРУКЦІЯ
СЕСТРИ МЕДИЧНОЇ ПАТРОНАЖНОЇ

 

ЗАТВЕРДЖУЮ

______________________________

(керівник медичного закладу або посадова

______________________________

особа, уповноважена затверджувати

______________________________

посадову інструкцію)

 

_________  ____________________

    (підпис)             (прізвище, ініціали)

"___" ____________ ____ р.

 

1. Загальні положення

 

1.1. Сестра медична патронажна належить до професійної групи "Фахівці".

1.2. Призначення на посаду сестри медичної патронажної та звільнення з неї здійснюється наказом _______________ за поданням ______________________ із дотриманням вимог чинного законодавства про працю.

1.3. Сестра медична патронажна підпорядковується безпосередньо ______.

1.4. Вказівки сестри медичної патронажної у межах її компетенції є обов'язковими для молодшого медичного персоналу.

1.5. ____________________________________________________________.

 

2. Завдання та обов'язки

 

Сестра медична патронажна:

2.1. Керується чинним законодавством України про охорону здоров'я та нормативно-правовими актами, що визначають діяльність закладів охорони здоров'я.

2.2. Здійснює медичне спостереження за вагітними, породіллями, новонародженими, дітьми до 1 року, за ослабленими дітьми.

2.3. Спостерігає за станом здоров'я хворих, які знаходяться на обліку в онкологічних, туберкульозних, психоневрологічних, наркологічних, шкірно-венеричних та інших диспансерах, і контролює додержання ними рекомендованого лікувально-охоронного режиму.

2.4. Проводить оздоровчі та профілактичні заходи в домашніх умовах.

2.5. Сприяє запобіганню рецидивів, ускладнень та розповсюдженню інфекційних захворювань.

2.6. Веде медичну документацію.

2.7. Бере активну участь в поширенні медичних знань серед населення щодо профілактики захворювань та їх ускладнень.

2.8. Дотримується правил медичної деонтології.

2.9. Постійно удосконалює свій професійний рівень.

2.10. ___________________________________________________________.

 

3. Права

 

Сестра медична патронажна має право:

3.1. Ознайомлюватися з проектами рішень керівництва, що стосуються її діяльності.

3.2. Вносити на розгляд керівництва пропозиції щодо покращення роботи, пов'язаної з обов'язками, що передбачені цією інструкцією.

3.3. В межах своєї компетенції повідомляти керівництву про всі недоліки, виявлені в процесі її діяльності, та вносити пропозиції щодо їх усунення.

3.4. Вимагати від керівництва сприяння у виконанні нею посадових обов'язків.

3.5. Давати вказівки молодшому медичному персоналові в межах своєї компетенції.

3.6. Отримувати інформацію, необхідну для виконання своїх посадових обов'язків.

3.7. Самостійно приймати рішення в межах своєї компетенції.

3.8. Періодично у встановленому порядку проходити атестацію на присвоєння чергової кваліфікаційної категорії.

3.9. ____________________________________________________________.

 

4. Відповідальність

 

Сестра медична патронажна несе відповідальність:

4.1. За неналежне виконання або невиконання своїх посадових обов'язків, помилкові дії чи бездіяльність, неприйняття рішень, що входять у сферу її компетенції, а також за невикористання або неповне використання своїх функціональних прав, що передбачені цією посадовою інструкцією, а також правилами внутрішнього трудового розпорядку, - в межах, визначених чинним законодавством України про працю та кримінальним законодавством України.

4.2. За правопорушення, скоєні в процесі здійснення своєї діяльності, - в межах, визначених чинним адміністративним, кримінальним та цивільним законодавством України.

4.3. За завдання матеріальної шкоди - в межах, визначених чинним цивільним законодавством та законодавством про працю України.

4.4. За неякісне ведення медичної документації та недостовірність інформації, що вноситься до документації, - в межах, визначених чинним законодавством України.

4.5. ____________________________________________________________.

 

5. Сестра медична патронажна повинна знати:

 

5.1. Чинне законодавство про охорону здоров'я та нормативні документи, що регламентують діяльність закладів охорони здоров'я.

5.2. Права, обов'язки та відповідальність сестри медичної патронажної.

5.3. Основи загальномедичних і клінічних дисциплін.

5.4. Профілактику захворювань, ускладнень вагітності, післяпологового періоду.

5.5. Догляд за новонародженими та дітьми до 1 року.

5.6. Принципи лікувально-охоронного та санітарно-протиепідемічного режиму в домашніх умовах.

5.7. Правила оформлення медичної документації.

5.8. Сучасну літературу за фахом.

5.9. ____________________________________________________________.

 

6. Кваліфікаційні вимоги

 

6.1. Сестра медична патронажна вищої кваліфікаційної категорії: неповна вища освіта (молодший спеціаліст) або базова вища освіта (бакалавр) за напрямом підготовки "Медицина", спеціальністю "Сестринська справа", "Лікувальна справа" або "Акушерська справа". Спеціалізація за профілем роботи. Підвищення кваліфікації (курси удосконалення тощо). Наявність посвідчення про присвоєння (підтвердження) вищої кваліфікаційної категорії з цієї спеціальності. Стаж роботи за фахом понад 10 років.

6.2. Сестра медична патронажна I кваліфікаційної категорії: неповна вища освіта (молодший спеціаліст) або базова вища освіта (бакалавр) за напрямом підготовки "Медицина", спеціальністю "Сестринська справа", "Лікувальна справа" або "Акушерська справа". Спеціалізація за профілем роботи. Підвищення кваліфікації (курси удосконалення тощо). Наявність посвідчення про присвоєння (підтвердження) I кваліфікаційної категорії з цієї спеціальності. Стаж роботи за фахом понад 7 років.

6.3. Сестра медична патронажна II кваліфікаційної категорії: неповна вища освіта (молодший спеціаліст) або базова вища освіта (бакалавр) за напрямом підготовки "Медицина", спеціальністю "Сестринська справа", "Лікувальна справа" або "Акушерська справа". Спеціалізація за профілем роботи. Підвищення кваліфікації (курси удосконалення тощо). Наявність посвідчення про присвоєння (підтвердження) II кваліфікаційної категорії з цієї спеціальності. Стаж роботи за фахом понад 5 років.

6.4. Сестра медична патронажна: неповна вища освіта (молодший спеціаліст) або базова вища освіта (бакалавр) за напрямом підготовки "Медицина", спеціальністю "Сестринська справа", "Лікувальна справа" або "Акушерська справа". Спеціалізація за профілем роботи. Без вимог до стажу роботи.

 

 

 

Керівник
структурного підрозділу:


______
(підпис)


________________
(прізвище, ініціали)


"___" __________ ____ р.

УЗГОДЖЕНО:
Начальник юридичного підрозділу:


______
(підпис)


________________
(прізвище, ініціали)


"___" __________ ____ р.

З інструкцією ознайомлений:

______
(підпис)

________________
(прізвище, ініціали)

"___" __________ ____ р.

 

2) Описати практичну навичку: «Збір скарг пацієнта та анамнестичних даних»

3) Вивчити роботу реєстратури

Організація роботи реєстратури поліклініки

 Перше знайомство відвідувачів з поліклінікою починається в реєстратурі. Вона є основним її структурним підрозділом з організації прийому хворих у поліклініці і вдома.

 У завдання реєстратури входить:

 - Організація попередньої і невідкладної записи хворих на прийом до лікаря як при безпосередньому зверненні в поліклініку, так і по телефону;

 - Забезпечення чіткого регулювання інтенсивності потоку населення з метою створення рівномірного навантаження лікарів і розподіл його за видами наданої допомоги;

 - Проведення своєчасного підбору і доставки медичної документації в кабінети лікарів, правильне ведення і зберігання картотеки поліклініки.

 Раціональна організація прийому покликана скоротити час очікування хворих на прийом до лікарів. Управління складним потоком хворих у поліклініці забезпечується впровадженням прогресивних форм організації праці лікарського і середнього медичного персоналу, а також шляхом вдосконалення існуючих форм роботи реєстратури з урахуванням установлених норм навантажень.

 Робота реєстратури повинна будуватися по централізованій системі і виходити з дільничної-територіального принципу обслуговування населення та бригадного методу роботи лікарів поліклініки. Роботою реєстратури керує завідувач, який призначається на цю посаду наказом головного лікаря поліклініки.

 Медичному реєстратору відводиться велика роль у справі правильної організації прийому хворих. Він першим зустрічає хворого, розмовляє з ним, у необхідних випадках допомагає хворому розібратися в організації прийому. Медичний реєстратор повинен розбиратися в питаннях сортування хворих за медичними показаннями, що дає можливість правильно вирішувати питання регулювання потоку хворих.

 Найважливішим елементом роботи реєстратури є запис відвідувачів на прийом до лікаря, реєстрація викликів додому, напрямок звернулися в поліклініку на флюорографічне обстеження і профілактичні огляди. Від організації роботи реєстратури залежить значною мірою ритмічність роботи всіх підрозділів поліклініки, забезпечення найбільш оптимального розподілу потоків відвідувачів, зменшення витрат часу хворих на відвідування поліклініки.



 В даний час передбачено три методи організації запису відвідувачів на прийом до лікаря: талонна система, самозапісь, комбінований метод. При талонної системі запису потік первинно звернулися хворих проходить через дільничних реєстраторів. Відвідувачі попередньо отримують талони із зазначенням порядкового номера черги, прізвища лікаря, номери кабінету і часу явки на прийом. При самозапису на прийом до лікаря відвідувачі самі в спеціальні аркуші вписують свої паспортні дані із зазначенням зручного для них часу прийому. Для цього в холі поліклініки обладнуються столики з папками листів самозапису на 5 днів вперед. Черговий реєстратор дає необхідні усні довідки, в окремих випадках допомагає відвідувачам записатися на прийом до лікаря. Заповнені аркуші самозапису в кінці дня повинні бути передані працівникам картохраніліща, які за них підбирають медичні карти амбулаторних хворих. Перед прийомом медична сестра кабінету бере з картохраніліща підібрані медичні карти і аркуш самозапису. Після закінчення прийому медична сестра кабінету повертає карти в реєстратуру, а лист самозапису - в кабінет медичної статистики. При необхідності термінового прийому хворого реєстратор надсилає його до відповідного фахівця або в кабінет долікарського

 прийому. Одночасно він замовляє в картохраніліще потрібну карту, яка відразу ж доставляється в кабінет лікаря.

 Як показав досвід роботи ряду поліклінік, система самозапису дозволила значно скоротити витрати часу відвідувачів на запис до лікаря, яка становить у середньому 1 хв.

, А на отримання довідок пацієнти витрачають в основне не більше 2,5 хвилин.

 При комбінованому методі в лист самозапису записуються тільки первинні хворі. За 15-20 хв до початку прийому лікаря хворий отримує в реєстратурі заздалегідь заготовлений талон і йде до кабінету лікаря, де буде прийнятий відповідно до зазначеного у талоні часом. При такій системі реєстратор завжди знає, скільки людина не стало на прийом до лікаря, і має право після закінчення певного часу видати талони іншим хворим, охочим потрапити на прийом до лікаря в цей час. Повторним хворим лікар видає спеціальну «фішку» із зазначенням дати і часу прийому, яка підлягає обміну в реєстратурі на талон форми №025-4 / у. При відвідуванні хворих вдома, якщо лікар визначив необхідність повторного огляду в поліклініці, він відразу ж видає хворому талон форми №025-4 / у із зазначенням дати, часу прийому і номера черги.

 Впровадження комбінованого методу запису дозволяє вирішити наступні завдання:

 - Розділити потік первинних і повторних хворих;

 - Точно враховувати і контролювати навантаження лікаря;

 - Використовувати талони неявившихся хворих для видачі хворим, які потребують прийомі лікаря в день звернення;

 - Зменшити час очікування хворими прийому лікаря.

 Дуже важливо налагодити прийом викликів лікарів додому. Виклик лікаря для надання медичної допомоги на дому проводиться очно і по телефону. Прийняті від населення виклики реєстратор заносить в книгу записів викликів лікаря додому, в якій крім паспортних даних, вказують основні скарги хворого або прохання про виклик того чи іншого фахівця. Ці книги ведуться по кожному терапевтичному ділянці, а також для лікарів «вузьких» спеціальностей окремо. У ряді поліклінік існує «самозапісь» викликів лікаря додому. Зухвало лікаря додому заповнює спеціальний бланк, в якому зазначає прізвище, ім'я, по батькові, адреса хворого, основні скарги, температуру і опускає бланк в ящик викликів. Надійшли заявки медичний реєстратор вносить до книги. У ряді поліклінік функціонують автоматизовані інформаційні системи типу «Реєстратура», де всі виклики лікарів додому оператор-реєстратор заносить в персональний комп'ютер, а потім на принтері робиться роздруківка всіх викликів додому по кожному лікарю. При цьому практикується система присвоєння кожному жителю, прикріпленому до поліклініці, персонального індивідуального номера-коду (ПІН-код), якій вноситься в пам'ять комп'ютера.

 За кожним реєстратором закріплюється 9-10 визначених лікарських дільниць, що становить, як правило, одне терапевтичне відділення. Це дозволяє реєстратору краще знати відповідний розділ картотеки, що підвищує не тільки ефективність його праці, але також і відповідальність за свою ділянку роботи.

 При відсутності самозапису або при комбінованому методі велике значення в правильній організації роботи реєстратури мають раціональний устрій і організація робочого місця дільничного реєстратора. Над робочим місцем кожного дільничного реєстратора повинні бути поміщені написи із зазначенням номера терапевтичного відділення і перерахуванням назви вулиць і номерів будинків, які обслуговуються реєстратором, а також із зазначенням прізвищ дільничних лікарів відділень (бригади) і працюючих разом з ним і хірургів, невропатологів, отоларингологів і окулістів. У деяких поліклініках докладний опис роботи лікарів усіх спеціальностей поміщається окремо у вестибюлі поліклініки.

 Якщо на території, що обслуговується поліклінікою, є невеликі промислові підприємства, прикріплені до неї для обслуговування, то в реєстратурі організують спеціальні робочі місця для реєстратора, у веденні якого знаходяться цехові ділянки цих промислових підприємств.



 Швидке обслуговування хворих, які звернулися в реєстратуру, залежить від раціонального розміщення в ній амбулаторних карт. Найбільше відповідає цим вимогам система розстановки амбулаторних карт в стелажах по ділянках, а всередині них - по вулицях, будинкам і квартирам. Багато в чому полегшує роботу медичного реєстратора система маркування амбулаторних карт, коли кожен терапевтичний ділянка має свою колірну маркіровку. Добре зарекомендувала себе номерна система зберігання медичних карт, при якій пошук однієї карти скорочується до декількох секунд. Для цього кожній ділянці визначається кількість номерів відповідно числу осіб, що проживають на даній території (як резерв слід додати приблизно 100 номерів з розрахунку можливого зростання населення).

 У поліклініці доцільно організувати більш детальну «німу довідку»: розклад роботи лікарів усіх спеціальностей із зазначенням годин прийому на всі дні тижня, номерів кабінетів лікарських дільниць з вхідними в них вулицями і будинками і розподіл їх між бригадами. Чітка інформація повинна бути і про правила виклику лікарів додому, про порядок попереднього запису на прийом до лікарів з урахуванням системи самозапису.

 У реєстратурі повинні бути табло, що дозволяють пацієнтам отримати вичерпні відомості про режим роботи всіх підрозділів поліклініки: час І місце прийому населення головним лікарем та його заступниками; адреси чергових поліклінік і стаціонарів району (міста), які надають екстрену спеціалізовану допомогу населенню в недільні дні, поверховий покажчик лікарських кабінетів; номери телефонів виклику лікарів додому і виклику чергових лікарів у денний і вечірній час, годинник і обсяг робота кабінетів долікарського прийому, правила підготовки до досліджень (рентгеноскопії, рентгенографії, аналізів крові і т. д.).

 Для використання медичної та загальної документації в практичній і науковій роботі в поліклініці має бути створений медичний архів. У медичному архіві виробляються прийом, облік, класифікація, зберігання і видача документальних матеріалів як персоналу поліклініки, так і хворим у разі зміни їх місця проживання або запитів різних організацій. В архіві зберігаються вся документація про роботу поліклініки, у тому числі накази по поліклініці, річні звіти, особисті справи звільнених, а також вся медична документація (в основному медичні карти амбулаторних хворих). Медичні карти амбулаторних хворих поступають в архів з реєстратури в тому випадку, якщо хворий протягом 3 років не звертався в поліклініку. Крім того, в діючий архів можна передавати «потовщені» і прийняли недбалий вигляд медичні карти, після того як взамін їх будуть заведені нові з копіюванням з старих карт уточнених діагнозів і короткого епікризу.

 Значне місце в роботі реєстратури займає оформлення медичних документів: довідок, напрямків та ін. Реєстраторам надано право затримувати неправильно видані і невірно оформлені документи і передавати їх для з'ясування адміністрації. Разом з тим, вони несуть відповідальність за документи, поряд з працівниками, які видали документ.

 Особливої уваги вимагає оформлення листків непрацездатності (лікарняних листів). Бланки листків непрацездатності, видані лікарям із зазначенням номерів, реєструються в «Книзі реєстрації листків непрацездатності».

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Дисципліна: Медсестринство у внутрішній медицині Група: 3А Сестринська справа Дата: 03.11.2021 Викладач: Науменко Т. М. 5 семестр Практичне заняття № 3 Тема: «Підготовка пацієнта до лабораторних методів обстеження».

Виробнича практика 3 курс Лікувальна справа 13.01.2021 - 23.01.2021

4 курс «А» Сестринська справа Медсестринство у внутрішній медицині Медсестринський процес при мікседемі, ендемічному зобі, тиреоїдиті.